Jan 25, 2011

Siapakah The Rolling Stones ?

Anda mungkin kenal band ini dan mungkin ada lagi segilintir yang tidak kenal kan  ?. Siapakah The Rolling Stones ? The Rolling Stones adalah English Rock Band yang ditubuhkan di London pada April 1962 oleh Brian Jones(Guitarist/Harmonica), Mick Jagger(Vocalist) dan Keith Richards(Guitarist). 

Ahli The Rolling Stones Sekarang :
Mick Jagger
Keith Richards
Charlie Watts
Ronnie Wood
Stoned (2005)
Interview diantara Tuan Blog dengan diri-nya sendiri, Pelik tapi dapat dibaca, sesuai untuk anda semua.. sila tekan read more untuk yang selanjut nyer :P


Soalan  : Kenapa saya nakbuat post tentang The ROlling Stones ? 
Jawapan : saya rasa Musik The ROlling Stones patut didedahkan kepada orang ramai, yang negatif buang, yang positif kita ambil, senang kan ?

Soalan : Kenapa anda meminati The ROlling Stones ? 
Jawapan : Entahla, kalau pikir 2 3 kali, memang saya minat musik-musik sebegini, classical, retro, rock and roll,Yeah!, Blues .. macam2 lagi ..Saya tertarik dengan gaya The Rolling menyampaikan message yang dorang nak sampaikan, kalau nak tulis sini, panjang pula, kalau nak tahu, dengar la lagu ... 

Soalan : Bagaimanakah anda mengenali The ROlling Stones? 
Jawapan : Prang, Prang, Prang, Kalau saya suka main gitar, lebih2 lagi saya minat ROck and ROll, sudah tentu saya mengenali The ROlling stones, tetapi soalan awk, bgaimana sy kenal dorang kan ?, hmm saya mengenali The ROllings Stones semasa saya sekolah Menengah dulu, saya membeli ternampak DVD The Rolling Stones, dari segi rupa cover album macam best, saya beli dan cuba dengar, layan gak, dengan "lick2" blues dan riff yang best memang layan! 

Soalan : Siapakah yang ada minati diantara ahli-ahli The ROling Stones dan kenapa?
Jawapan : Hmmm, saya paling minat Brian Jones!! .. kenapa sebab, cakap dalam English OK?, Hmm, Due to his rebellious and flamboyants style!!

Soalan : Ada Filem yang mengisahkan tentang The rOlling Stones tak ?
Jawapan : Hmm, mestila ada bro, Filem pertama Stoned(2005) yang mengisahkan tentang Brian Jones yang ditendang keluar dari The Rolling Stones dan tentang kematian Brian Jones yang mati lemas di kolam dekat Cotchford Farm. Filem Kedua Shine a Light (2008),filem ini mengisahkan the whole band.. Peace!

Soalan : The Rolling Stones boleh dikaitkan dengan hippies tak ?
Jawapan : Entahla, saya tak tengok dorang dressing dulu2, saya tak lahir lagi, tapi saya tahu yang Brian Jones loves fashion so much, no wonder la, kalau dia nak dressing macam hippies, stylish and ... 

Soalan : Sampai di sini saja soalan saya ... 
Jawapan : Saya nak taip lagi la, kenapa taknak tanya lagi ? busy ke ?

Shine A Light (2008)
Gambar The Rolling Stones dahulu kala

No comments: