Feb 11, 2011

Aku singgah bukan sementara tapi selamanya



Aku singgah sebelum suasana menjadi scene yang riuh,
Aku singgah bukan untuk dilihat, 
Aku singgah untuk berjumpa di sana,
Aku jadikan visual sebagai medium propagandaku,
Aku lihat gambar, gambar boleh bercakap benar,
Oh, gambar itu menunjukan keperibadian penciptanya,
Aku kesah, kalau orang cakap " we can't do it",
Aku kesah orang yang lepas tangan,
Semalam, aku dengar lelaki bermain saxophone,
Hari itu, aku terhidu asap yang mengkhayalkan mataku,
I know i don't get it right, and I know everything's not gonna be alright,
Aku sedar kini, aku mempunyai rasa yang berlainan,
Aku sedar aku sedang mengarut tapi aku tahu apa itu kehidupan,
Aku pelik, aku ragu, aku kesah, aku selalu tertanya-tanya,
Aku masih blur, aku masih belum mendapat konklusi sebenar kehidupan seseorang,
Aku kesah, aku ingin jadi journalist,
Aku kesah kalau bunga menarik secara semula jadi,
Aku selalu jadikan pertemuan pertama sebagai titik atau kelip,
Oh kelip, Oh kelip?
Aku kisah kalau orang main jiwa aku,
Aku kisah kalau orang dapat baca apa yang aku fikir,
Aku kisah kalau aku bercerita dan orang tak dengar aku,
Aku tak mengharapkan sesuatu, tapi aku mengaharap sebuah kegembiraan,
Aku masih ingat lagi, Aku masih ingat semua yang aku perlu ingat,
Aku, Oh  mungkin aku jatuh,
Aku pasti aku tidak menyalahkan sesiapa, 
Aku tak kesah apa orang kata, yang penting aku hidup,
Aku kesah, orang mengata-gata orang yang tak patut di persoalkan,

P.S :  Do you believe on everlasting LOVE ? 

No comments: