Feb 28, 2011

Senaman Jari Menggunakan Gambar

In my opinion, tertulis perkara-perkara dibawah seperti menjawab kertas exam sejarah
Sebelum ni aku buang masa aku dengan tumblr aku yang xseberapa, main tumblr senang je, sebab aku ni jenis yang suka dengan gambar yang menarik or meaningfull so ak join tumblr, aku follow orang boleh tahan ramai la, untuk floodkan timeline tumblr aku, so bolehlah aku tengok gambar-gambar yang berbeza every single minute.hehe .. gambar-gambar yang aku minat aku save terjadilah satu malapetaka kepada laptop aku nih, laptop aku penuh dengan gambar dari tumblr hahhaa .. tapi well manage la smua folder ... huhu 
Penerimaan
Kalau kita seorang yang independent or dengan kata lain subsantive, kita selalunya cenderung untuk banyak berfikir daripada menghabiskan masa dengan bersuka ria di luar. Ini disebabkan kita merasakan yang kita perlu berubah dan ingin melihat perubahan tersebut dengan cepat. Tetapi bagi saya, kita jangan pandai berfikir or bercakap sahaja, kita perlu buat dan lihat, bak kata SUPERVISOR aku "saya nak lihat" .. ahahha .. betul juga apa yang dia cakap, kita jangan blablablablabla tapi evidence takde apa guna bukan ? Kita mesti menerima apa yang kita lihat dan menerima diri sendiri bukan ? heee

Ashsdsd 
Selalunya kita akan cakap ikut kehendak hati kita atau mengikut mood kita, jika pada masa itu kita sedang gembira, apa sahaja yang kita fikirkan mungkin perkara yang gembira seperti mood ternampak gambar yang best. mungkin di hati kita akan terfikir untuk menulis tentang gambar tersebut, aku ambil subjek "creative writing" dalam minor course aku, aku di ajar bagaimana mewujudkan mood untuk menulis. Penulisan bergantung dengan idea dan idea menentukan sama ada orang ingin baca apa yang kita tulis, aku penah menulis cerita bodoh dalam bahasa inggeris ahaha .. mungkin idea aku terikat ataupun dipengaruhi oleh sumber lain yang menyebabkan aku sendiri pun rasa penulisan aku itu macam itik baru menetas.. noob la katakan .. hahaha jangan cepat putus asa, esok mungkin tidak mengecewakan anda..

Sarcasm
Aku dulu selalu perli orang dengan bentuk kiasan ataupun dalam bahasa inggeris nya sarcasm, kalau dengar perkataan ni, aku mesti teringat TV series "The big bang theory". Series ni memang best, lawak-lawak memang spontan, tak sah kalau tak ketawa time aku tengok cerita ni . hahaha .. aku tulis ikut suka hati aku kerana aku seorang yang ingin ditegur. aku suka novel "Laskar Pelangi". seorang independent yang best! hahaha 

aummmmmm i like!
Aku sekarang ni cukup luar biasa, aku suka tengok perempuan yang macam gambar kat atas tu, hahha kebenaran, aku rasa kalau aku terserempak dengan perempuan macam tu, aku memang tengok mata dia terus.. ahhaa aku tak nak kalah ..aummmmmm .. nanti aku cari di pelusuk dunia sehingga aku dapat mencari orang yang dapat menjaga anak-anak ku nanti .. hahaha

Cerita bermula dan berakhir
Dimulakan dengan penerangan ringkas tentang perkara yang perlu kita buat, sikit demi sedikit kita akan faham apa yang perlu kita buat, tapi jangan pula tak buat, buat apa orang bagi kita buat kalau kita tak buat bukan ? seperti itulah kehidupan kita, ibaratkan kehidupan kita adalah sesuatu yang kita perlu cuba tapi jangan cuba benda yang bodoh, kalau anda sudah tahu kesudahannya, jangan buat, buat perkara yang lain, sebab semua perkara tersebut menpengaruhi kehidupan masa depan anda, jangan cakap ja, berlari macam anak itik, anak itik ikut path okay kalau berjalan..... 

Serangan sepantas kilat dari rejim askar semut telah dipatahkan dengan semula jadi oleh aku! yAHH , ahahha aku paling tidak suka semut, asal aku buat tea O semut mesti datang, haha tapi sekarang, semut sudah ada musuh yang lain, dia tak bermusuh dengan aku lagi, aman air tea aku .. ahhahaha sekian 

No comments: