Feb 23, 2011

cara buat duit dengan churpchurp

Di sini saya cuma nak bagi anda trick yang simple,
mungkin anda masih belum tahu lagi,
Anda semua pasti sudah tahu apa itu churpchurp,
Kalau tak tahu baca entry yang sebelum ni,

Churpchurp ada 3 cara berkempen
tapi saya nak terang kan untuk yang SCHEDULE TWEETS!
mesti anda rasa leceh nak follow people dan suruh orang follow balik,
Schedule tweet masukkan duit depend dengan follower,
saya dah terangkan pada entry yang sebelum ni,

Tricks yang saya nak kongsi di sini adalah trick untuk meramaikan lagi friends di twitter,
Mula-mula download software Tweetattck di sini 
Download yang free version pun ok kot,
At the bottom of the page ada free version,
Lepas download install ..setahu saya tweetattack agak ok sebab tak guna API system ..

Cara menggunakan Tweetattack
Tweetattack berfungsi untuk follow menggunakan certain keyword, contohnya @namaorang , *@namaorang=twitter user id

Kat parameter letakkan "@namaorang" ... 
letak nama orang di twitter !IMPORTANT! 
dekat Task pilih lah mana-mana satu..
contoh task :

1.follow other user follower
2.follow other user following
3.follow from a list
4.unfollow

lepas pilih Start Task ..
lepas tu tukar pula task yang belum diguna 

Lepas tu click start task .. n then following people begin ..
Twitter guna sistem follow ikut peratus, aku tak pandai kira, tapi kalau dah follow 2000 org, rasa nya dh reach limit, klau nak follow lagi, kena tinggkatkan follower.. or unfollow back orang yang kita follow tapi dorang xfollow kita.


*ulang langkah di atas dengan menukar paramater yang berbeza, pilih user dari malaysia sampai reach 2000.

Kalau kita follow orang, kemungkinan kita kena follow balik agak kurang,
jadi kita akan delete orang yang xfollow kita dengan menggunakan web-based twitter tool, setahu saya yang ini paling ok.
Kalau nak guna Tweepi untuk follow orang pun boleh juga, lebih senang, tapi leceh nak klik2..
Terpulang

Ulang langkah-langkah, faham maksud saya kan?
walaupun dalam jangka masa panjang, tapi ia berhasil...
Thanks :) 

Follow me on twitter kalau sudi, klik kat burung yang jaga blog saya kat sebelah kiri tuhh .. hehe

P.S : walaupun penerangan agak panjang, tapi bermakna kot.. terima kasih singgah lagi , jangan malu-malu kucing

No comments: