Feb 28, 2011

Layang-layang

Teringat tentang kisah masa aku kecik² dulu, lepas balik sekolah aku terus buka baju sekolah, makan sedikit(sebab ni la aku jadi sikurus, hahaha) lepas tu aku terus keluar rumah jumpa kawan. Jumpa kawan bukan buat kerja sekolah pun, jumpa kawan sebab nak main layang-layang, semua dah di set up di sekolah, plan nak main layang-layang.. hahahhaa

Aku main layang-layang ni ikut musim dulu, kalau musim layang² memang best  sebab seronok kejar layang orang yang putus tali .. ahaha berlari-lari macam anak ayam ...
Aku ready untuk main kejar-kejar
Kita orang pun ada beli tali yang tajam untuk memutuskan layang-layang orang lain.. hehee kejam bukan ? tapi cuma permainan je, layang-layang pun bukan nyer susah nak buat, aku buat dalam masa 5 minit siap .. ahhaha guna lidi pokok kelapa, xyah cantik-cantik asalkan dapat terbang tinggi² n dapat main lawan-lawan tali dengan orang ... hehe .. pastu time buat tali jadi tajam paling la aku suka, siap pecahkan tv lama nak dapatkan kaca pastu letak kat lesung, ketuk2 sampai jadi pasir .. pastu campur dengan tepung dan gam .. lepas siap salut la kat tali dan di biar kering.. hhahaha  rumit gak step semua ni ..tapi dah jadi hobi .. 

contoh layang-layang simple tapi xla sampai segi empat camtu, aku buat macam poligon kot, nampak sikit mcam nak berperang.. hehe 
 Dari kecik aku berkawan dengan orang yang sama, aku main layang-layang pun sama, kite orang boleh di gelar the kite runner .. ahaha ... sometime kejar layang-layang sampai luka² sampai kat rumah kena marah mak
cita-cita masa kecil..ahaha 

No comments: