Feb 15, 2011

The Walkmen

Ohhhhhhhhhhh krek
Berjalan-jalan, mencari ilham, terjumpa seseuatu
bukan seperti yang orang inginkan,
oh but i can still hang it on, 
bukan untuk di ia ia kan,
jangan terlalu kuat ketika duka, 
hanyaku yang faham,
orang lain diam sahaja,

jadi, ambilah tanganku, biarkan dan biarkan selalu 
ohh saya hilang, tetapi kegembiraan masih seperti biasa,
muda mungkin terlalu muda,

Berjalan-jalan, berseorangan 
dan ketika
aku sedang melangkaa--aahhhh 
aku ternampak .. ohhh 
masih memanggil ?
oh still calling me
i'm hang it on .. 

just let me know, ohh just let me know .. 


Ketika ku tengah membuat entry ku, jiwa ku ingin terkata-kata untuk menulis apa yang perlu ditulis,
bukan untuk anda, dan mungkin bukan untuk saya juga, tetapi ia adalah arus irama lagu The Walkmen yang membuatkan saya menulis seperti ini .. 

Baca dengan sayu, baca dengan sedih, ingat masa lampau but please harungi,
dan tengok masa depan but please hadapi, 

Siapkah The Walkmen ? oHH oH oH oh 
aku xdapat menjiwai jiwa anda semua untuk mendengar lagu The Walkmen, 
aku hanya dapat menyampaikan apa yang aku rasa,
selalu nya lagu cinta baik untuk orang bercinta,
lagu sedih pula membuatkan orang yang baru putus cinta bertambah sedih .. *layu mata pok* tedah
tapi jangan bersedih masih banyak perkara yang bahagia di dunia contohnya ?
contohnya fikirla sendiri, sebab itu la guna nya otak, jika kita dapat fikir kan , benda yang difikirakan mungkin akan jadi matlamat hidup kita,


The walkmen sebenarnya American indie rock, tapi saya nak chop dorang sebagai garage rock,
bermain dengan efek gitar juga dorang ni, maksud saya, membuat trademark sendiri, 
dengan bunyi drum tra tra tra ta ta tup tup ..
tra=snare
ta=tom
tup=paddle..
berkaitan dengan bunyi gitar dorang, dorang men petik je, kadang2 strummmmm laju sepantas kilat tangan di hayun, xterkira lenguh lengan tuHHH ... 
orang yang bernyanyi pula selamber je mengeluarkan perkataan, sebiji sebiji, 
nak orang faham .. huhu
ada harmonica juga (i LOike)
Pete doherty pun men Harmonica
ada piano unik juga, bunyi piano ni yang aku paling suka!!!!

Album A Hundred Mile
sek sek The Walkmen
Everyone Who Pretended to Like Me Is Gone
Kid! No smoking! 

Sek sek suit up, glamourous rock n roll ?
Kalau nak tahu lagi, dengarla lagu The Walkmen, 

P.S : kepada segala penyokong garage rock division, percepatkan jiwa anda, mari kita naikkan musik garage rock n roll, kita telah jauh ketinggalan, orang 10, kita 1, seriously!!!! sob sob ! ... lets be familiar to million ! Jangan keluarkan sampah! keluarkan benda baru! 

p.s : kritik lah puas2x!!!! 

No comments: