Mar 16, 2011

Dikala Engkau Enggan Pulang

Tompok berlainan"
"Kamu tidak tahu aku tidak menjalani kehidupan aku dengan baik - Tuhan tahu"


Dikala suatu petang yang dingin, seperti suara sedang ingin berkomunikasi denganku, aku enggan,
Terasa angin panas sedang bergembira, mereka kata mereka sejuk, dan
Aku seperti tidak mengenali deruan itu kerana aku ingin tetap lari,
telah dikeluarkan perkataan yang memberitahu semua, tiada yang mendengar, aku rasa
seperti aku suka di sini, hidupan di sini menyayangi aku, ia baru, ia masih segar, sebelum ia menjadi tulang,

"Aku sudah diberitahu untuk kali kedua bukan sekali - Mereka tahu"


Pokok kelapa yang melambai-lambai dibisik angin buat aku berlari dan terus seronok,
Gelap menjadi terang, panas menjadi sejuk, aku punya hidup bebas sekarang, aku kosong tapi aku ada masa,
Hari kian indah, semakin indah, aku mulai lupa situasi semalam,
Semalam seperti ikan yang berenang ke lubuk yang dalam, tidak pasti, aku masih kosong,
batu tidak bergerak ...
Mungkin malam yang dulu tidak seperti malam sini,


"Aku dipanggil bukan sekali, tapi berkali-kali, aku tahu"


Deep thinking"  i dont wanna lose again 

No comments: