Mar 20, 2011

Jika kita terbang

"Dalam pencarian satu erti kata, ada banyak cara yang sekata, tapi ingat ada dua tamatnya"


Ada yang lurus seperti bunga yang tumbuh di taman,
Ada pula yang bengkok seperti mengatakan tidak kepadanya,
Ada yang berbentuk segitiga naik ke atas, yang ini pasti rasanya seperti mengidam air sebotol nak lagi, tak cukup katanya,
Mungkin yang disebalik semuanya, dinding ditembusi dengan pantas, ianya pasti cepat tumbuh .
Ini tidak sama maksud dengan berjalan di atas angin yang perlukan kegigihan yang pasti buat orang putus asa jika ingin menguasainya,
Ilusi satu keperluan yang dipelbagaikan faedahnya,

Adanya seorang bertanya kepada si perantau :
Seorang : Kenapa kamu membawa beg yang berat?
Si Perantau : Jika ia berat, kenapa ? mungkin engkau lihat aku seperti letih, tapi aku perlukannya ..
Seorang : Tidak faham ..
Si Perantau : Biarkan sahaja, aku yang ingin merasa ... 
Sepertinya ada yang ingin terbang terus tapi yang pasti ada juga yang bimbang, kalau sampai nanti kabarkan aku dengan orang di sana, kerana aku masih lagi mencari dan seperti aku ini berpindah randah.

"Sampainya, Ini potrait potrait kau ? sungguh indah, pasti engkau letih melakarnya"

No comments: