Mar 24, 2011

Kamu tahu apa itu mediocrity?


Jika kamu suka saya, ini bukan apa yang aku ingin sampaikan,
dan jika aku yang merasa masakan yang sedap sehingga terilusi keindahan masakan rumah,
pasti kini aku tengah kusyuk, tak perlukan suara lain,
dan aku tetap maju, dan maju lagi,

cahaya juga menenggelamkan suasana sunyi sepi dalam diri,
keindahannya seperti dekat dengan rumah tercinta terpancar,
kadang-kadang aku memberi peluang kepada telinga aku untuk mendengar
dan jika titisan hujan masih bermain di luar, aku pasang "earphone",
kerana aku ingin fokus ...

dan bila ada yang bercakap bermetafora seperti aku,
menganalisis semua perkara seperti ada saja perkara yang ingin diketahui,
cenderung katanya,
dan bila saja tuah menyebelahi semua, semua mula lalai,
dan banyak saja benda dihiasi untuk membawa kesan semula jadi ke atas diri,
ini lah dia,
kamu tahu apa itu mediocrity?
aku tak pasti, tak pernah dengar, suara senyap berlayar

"aku cuma ingin tunjukkan apa yang aku dapat buat, bukan benda yang sedang aku buat"

No comments: