Mar 22, 2011

Sejak hari itu


Aku suka jika orang mengambil tahu tentang aku dan bergembira dengan aku,
Kau tahu, aku masih tetap seperti dulu, itulah ironinya ..
Aku juga masih seperti dulu seperti seni mendefinisikan kehidupan
Tapi aku masih teragak-agak jika ingin menerima sesuatu yang baru,
Ada masanya mengelamun terkenang sikap yang terburu-buru,
Semuanya aku alami dan ada juga perkara yang aku ingin lupakan saja,
seperti mengandaikan diri boleh memulakan hidup baru ..
Ketika ada orang yang mengajakku berbual-bual tentang keraguanku,
Ada sahaja perkara baru yang merasuki jiwa,
Mungkin sesetengah dari jawapannya aku terima untuk seketika, dan
yang lainnya aku lupa,
Di kala aku gigih mengembangkan hubungan dengan orang, aku lupa tentang definisi komitmen,
Cukup untuk itu,
Ada saja tahap yang dianggap penting menembusi jiwa masing-masing,
dan bila saja aku sudah tidur menenangkan diri, semuanya hilang ..
Ganjil aku dibuatnya, sepertinya
ingin melarikan diri, lebih baik katanya
tapi aku tahu bila musim panas berakhir ....

dia masih seorang tapi aku tetap seorang, aku melihat dan
bila aku jatuh nanti, kabarkan kepada dia,
aku tidak bermaksud membuat dia bersedih,
aku cuma ingin melihat dia dengan mataku,
permandangan yang indah disisinya ...
Aku punya kesukaan dan ingin aku tunjuk kepada dia, tetapi
Keresahan meresapi tubuhku dan badanku mula sejuk,
dan bila kau merinduiku, aku tidak tahu
tak tercapai sinaran yang engkau pancarkan,

"setiap tingkahlaku yang aku tunjukkan membuatkan aku berhenti sejenak, dan bila orang tahu, aku cuma mampu diam seketika"

No comments: