Mar 26, 2011

Sejenak bersama Easybeats

Gelaran minimalism mungkin sesuai untuk seorang yang berhati musik, berjiwa seni. Setiap perbuatan pasti bersangkut paut dengan musik yang diminati. Sama ada seseorang itu menyerap semuanya ke arah kebaikan ataupun kejahatan, terpulang dengan diri masing-masing tapi jangan tempiaskan kejahatan kepada manusia lain.

Mungkin aku bersifat minimalis, tetapi jiwa aku tetap masih di peringkat sedar, masih boleh berfikir dengan waras dan tak perlu aku bawa semua orang untuk ikut aku. Atau mungkin aku akan berjalan sendiri, kerana aku tak nak orang pikul dosa aku. Aku juga tak perlukan orang lain untuk "back up aku".

Berbalik kepada "Sejenak bersama Easybeats" 

Easybeats adalah band Rock and Roll yang berasal dari Australia. Kewujudan Easybeats sedikit sebanyak menghidupkan musik Rock and Roll di Australia yang menpengaruhi band Rock and Roll selepas zaman Easybeats berakhir. Musik Easybeats mungkin juga ada seperti musik The Beatles, mengikut inspirasi masing-masing, mengikut suasana yang ingin disampaikan tapi yang lebih pasti Rock and Roll.




Jemputlah ke KUCHING INDIE REBEL untuk informasi tentang musik british dan yang seangkatan dengannya. :) PEACE 

No comments: