Apr 9, 2011

It's not true

Aku mungkin telah diprogramkan,
Mungkin juga kebolehan aku untuk mempercayainya agak sukar, dan
Aku tahu aku berkebolehan untuk memilih, ataupun
Aku tak berhak memilih,
Baru aku tahu,
Aku mengikuti bukan mengamati,
mungkin juga tak menghayati,
Suatu hari nanti, mungkin aku perlu percaya semua,
tapi aku pasti aku percaya yang matahari akan terbit pada hari esok,

Masalah selalu menjadi menjadi masalah,
membuatkan aku kehilangan masa untuk memberi dan merasa, dan
bila titisan air mata ditahan,
membuatkan aku percaya,
bahawa sesetengah masalah bukan hanya masalah,
Mungkin ia perkara yang perlu difahami, dan
Aku perlu faham,
tapi kamu tahu tak memahami sesuati itu agak kompleks,
Mungkin boleh disamakan dengan perkara yang membuatkan ada rasa kusut,
jalan menyakitkan, selalu menyakitkan,
sukar bila terasa terseksa,
dan bila terseksa jalan agak lurus, dan
membuatkan aku tertumpu dengan satu perkara,
aku bukan seorang yang perlu disamakan dengan teori yang semua orang perlu percaya,
dan jangan memuji aku dengan berpandukan fakta yang agak benar,
suara majoriti bukan penyelesaian,
ini aku, dan aku tak perlu dianalisis,
yang penting aku dapat hidup,
everything isn't real when you keep complaining,
its your feeling and feel it the way you want
it's impossible to live in the other world
and you'll never get close.

P.S agak busy
P.S i try to make you see but you don't want to know.. ohhhh forever you'll be forever

No comments: