May 9, 2011

Bangun pagi, cergaskan matamu

Dulu, aku ingin semuanya berlalu dengan indah, indah seperti yang selalu di mimpi-mimpi ketika aku tidur tidak sedarkan diri.

Semalam, aku ingin semuanya seperti hari esok yang sedang aku mimpi-mimpi, ohh hilang semuanya bila mataku mulai sedar. Fikiranku pun mula bercelaru tak pasti tentang semalam, tentang pilihan semalam.

Hari ini, aku ingin mengubah semuanya lain dari yang lain, jalanku tampak luas dan mungkin akan sempit jika aku tidak melaluinya.tak lena aku dibuatnya, kelihatan rambutku semakin hari semakin kusut. buat tontonan sendiri dan bersembunyi di kamar.

Pada malam ini, aku terus pergi ke suatu sudut dan mendengar penerangan demi penerangan yang halus bunyinya. Mungkin esok aku akan pergi ke laut mencari ikan untuk kehidupanku kelak

*they expects we knew nothing about it, learn from them

No comments: