May 16, 2011

Music Review: Morrissey

Hari ini aku merindui suara morrissey dan dengan izin jiwaku sendiri, aku pergi melayan lagu-lagu Morrissey.
Baru bebeperapa minit yang lepas aku mendengar suara comel. *hahahahhaa

Morrissey
Jika anda kenal The Smiths, anda pasti kenal Morrissey atau nama sebenarnya Steven Patrick Morrissey. Musik morrissey dikategorikan dalam genre ... susah saya nak terangkan genre sebenar musik Morrissey, apa yang saya tahu Brit's Sound or Brit Pop yang dikenali sebagai indie musik sekarang bagi segelintir orang. Tapi bagi aku musik brit pop tetap musik brit pop dan tiada yang dapat menafikannya.

Mungkin ada yang perasan, ada artis Malaysia yang menyanyikan lagu cover yang bertajuk "First Of The Gang To Die". Salah satu kegemaran ku sejak aku kenal Morrissey. Aku juga perasan ada Band Malaysia yang Brit's Sound aLike yang membawa sedikit "riff" dan mengubah menjadi semakin rancak. Memang terbaiklah kalau musik kian menjadi rancak kerana aku merasakan fikiran remaja sekarang kian merancak jadi musik yang rancak adalah idola semua atau segelintir. Semua ini adalah pengaruh atau dalam bahasa inggeris "influence". Perkara inilah yang membentuk jenis musik yang akan keluar kelak. 

Tapi aku, Pete Doherty selamanya <--- best poetry! 

*cukup sedikit tentang morrissey, asalkan tahu nama sudah... esok lusa pasti lupa macam saya

No comments: