Jun 7, 2011

Srikandi Belantara di Bintang


Mereka Rock n Roll kerana mereka punya dongeng sendiri.
Aku juga Rock n Roll kerana aku punya dongeng sendiri.
Aku membebankan diri aku dengan dongeng aku hanya untuk,
melupakan realiti kehidupan yang keruh.
Nanti sudah jernih aku akan kembali.

Nun jauh di belantara sana,
wujud sebuah kisah yang merana,
di antara sedih dan duka yang sementara,
angkara mereka yang berjiwa karat,
mereka marah dan kian mara,
sepertinya senandung maaf tidak dapat dilayangkan,
bendera putih tak terkibar,
walaupun seratus kertas sudah terbakar,
sedihnya lari dengan kencang,
pilunya mengelapi malam yang pincang,
pincang dengan jiwa yang memberontak,
yang gagah menang diperantauan,
yang cantik menjadi bidadari di negeri orang,
ingin juga pergi ke sana,
membawa bintang yang dipetik di langit yang terpesona,
yang diselubungi juga dengan kelambu malam,
meremang bulu roma,
keasyikkan irama syadu terang.

*Skefe Lano-Itari-Psni ??

No comments: