Jun 25, 2011

Translator Terhebat yang sudah Biasa

Inginku pesan kepada orang mudaku tentang kebiasaan terhadap sesesuatu yang luar biasa pasti dapat membiasakan diri dengan kumat kamit mulut yang "bercakap entah aku pun tak faham". 
Ingin juga aku mengetahui sedalam mananya sesuatu yang luar biasa yang selalu orang biasa ungkapkan dengan perkataan yang biasa. Mungkin mereka sudah terbiasa dengan tindak tanduk mereka.

Bila keinginan aku sudah menjadi kenyataan, aku mungkin sudah terlupa perkara biasa yang selalu bermain di kota jiwa yang riuh rendah dengan suara sinis. 

Kalau semuanya jadi, kalau semuanya aku bisa biasakan, pasti esok, lusa dan hari selepas hari biasa menjadi sesuatu yang sungguh luar biasa.

Inginku tunggu itu tapi sampai bila. Mungkin bila matahari sudah turun tidur. Malam katanya. biar sejuk dunia memandang. 

Sekarang aku baru bangun dari mimpi dan ini mimpiku yang aku biasakan.

BIAS.

No comments: