Jul 28, 2011

Berbicara tentang acara semalam

Semalam sungguh sunyi,.
kedengaran tangisan semalam yang seakan-akan pelena tidur semula jadi seiring dengan ketakutan yang tenggelam pudar,
agak betul juga kata-kata orang sebelum ku,
yang menyejukkan mengasyikkan mata yang memberat,
mata yang sedang berlinang dengan bara api semalam,
mungkin berterusan sehingga panas datang menerjah membawa pelangi yang turut diperkatakan, huhu
Kegersangan rasa di minda lahir kembali bernoda dengan sang perindu bulan, kishkishkish
bulan datang bukannya berjalan tapi merangkak membawa sepapan congkak,
aku mana tahu bermain congkak,
aku merasakan aku perlu belajar abc seperti aku masih di tabika dulu,
rindu di masa lalu,
kerana semuanya dah berlalu,
dan aku ingin melalui semuanya.

Sibuk dengan pelbagai karenah hidup yang kian rancak dengan misi-misi serba hebat.

No comments: