Apr 30, 2011

At first, then now

"I was wondering how it might turn out, oh well, i tried."

*I don't feel like to talk about it. It doesn't matter anymore.

Apr 28, 2011

DotA v6.72 released!

"hahahahah, Dota v6.72 has been released today ?" You can see the changelog here.

suka-suka bila rasa duka.

Scenes VI

"Mahu pergi berjumpa dengan takdir esok supaya aku mendapat gambaran untuk hari selepas esok setelah berpenat lelah sabar meneliti hari-hari sebelum hari ini"

Hantu satu malam, Buntu seribu malam


"Sungguh elok rasanya kalau gambaran yang ku berikan bukan gambaran sebenar yang terukir dalam" Oh 
 No No No, Yes Yes Yes, Itu adalah jawapan yang tak berkonklusi, tiada akar dan tiada maksud yang boleh membuatkan seseorang yang mendengarnya terfikir sejenak. Tiada perbezaan ketara juga.

Hari ini temaku adalah "Bonnie and Clyde". Sesekali terpandang ke arah tajuk di atas mungkin ada yang terfikir ianya jauh menyimpang ke isi judul yang pasti. Judul satu makna. Aku merasakan sesuatu tajuk yang lebih kognitif memberi makna yang pelbagai walaupun hanya fokus kepada satu maksud. *Ini cuma siulan


Hello sunshine, 


Mari kita ke tempat yang tenang untuk menenangkan fikiran kusut walaupun hanya sehari tapi ianya berbaloi. Aku mungkin tidak dapat mengangkat sesuatu yang berat dan ada eloknya aku berdiri di padang rumput yang menghijau. Mungkin selepas hujan berhenti, semuanya menjadi seperti sedia kala, seperti malam semalam.

Let it be, Let start it over again, Let it begin, Let do well. Jangan lupa nombor bas .

Apr 27, 2011

Scenes V

"Berusaha sedaya upaya tapi judulnya hanya satu, malu saya"

Semua tak sama

"Matlamat adalah satu gambaran, gambaran yang dipamerkan untuk semua orang, kelebihan mendahului, kelicikan menghantui."

Kehilangan Selepas Kepuasan

Senyuman semalam seperti senyuman keesokkan harinya
Dulu akar pokok bunga aku cabut supaya kepuasan aku ternoda dengan karenahku sendiri. Kini jambatan berwatakan bunga mengoda wujud memberikan aku jalan ke seberang kota. Kota magis, kota yang sering kali perli aku dulu, perli selamat datang, mengoda jiwa, mengoda nafsu, merasuk mata, kelat terus menjadi pudar pandangan aku. Sepertinya aku dulu tidak pasti dengan kewujudan sesuatu yang memberi pengaruh jelas tentang masa depanku.

Dulu aku diajar banyak berkata-kata tapi aku senyum sinis, aku dengar semuanya dari buku, cerita, musik, kepulan gosip dari rakan sebaya. Puas aku merinduinya, puas juga aku menunggu tibanya hari esok, hari esok yang menenggelamkan perasaanku selama yang boleh sehinggakan aku tidur tak lena seperti detikan masa terhenti seketika.

Aku merasakan diri aku belum puas kerana aku tidak mahu kehilangan. Dan aku pasti akan terus, terus ditawan oleh kota magis.

Personal Creature, Life Recredition of Wonderful Mind.

Apr 26, 2011

Aku bukan seperti ini

"Apa yang aku siarkan bukan seperti apa yang aku mahukan, dan apa yang engkau fikirkan mungkin tidak sama seperti apa yang aku siarkan"

*Inspirasi dari perjalanan semalam, jauh tapi didekatkan dengan ilusi wayar yang panjang. 

Apr 25, 2011

Semua orang terkejut

"Akan ada satu masa nanti, semua orang akan balik, balik ke mana? balik ke rumah lah! "

Kehebatan Misteri

Pernah dulu aku ceritakan tentang keakraban dengan alam mewujudkan kehidupan yang biasa, kebiasaan yang misteri dan kehebatan kita untuk mengungkap kemisteriannya adalah bergantung dengan kekuatan jiwa kita. Interaksi dengan alam, interaksi dengan makhluk bumi, interaksi yang menghidupkan suasana yang riuh dengan gema-gema rintihan kehidupan di bumi. 

Adakah ia sesuatu yang kita perlu cari dengan usaha diri sendiri ? 
Adakah suara lembut dapat menenangkan kita ? 
Maksudku, suara yang memangkin kita, memberi semangat kepada kita ... 
Itu terpulang dengan diri kerana keputusannya adalah dua perkara yang berbeza.

Sebenarnya aku di sini ingin mewujudkan satu suasana dalam diri sendiri, aku sudah jumpa bunyi yang sangat akrab dengan jiwaku, bunyi yang melemahkan sehingga aku mampu diam. Diam teruja. 

*New Delire <---- try out

Hari demi hari,

"Bila aku tengok nama, aku percaya, aku malas untuk menegur, kerana aku tahu kau boleh buat apa yang patut" tapi rupanya teguran perlu dibuat juga. eh bukan teguran. tapi  ilusi masa hadapan supaya engkau dapat mengambarkannya.

Apr 24, 2011

Oh what a lovely tour !

Laura Marling

"Anything you do just to make you feel fine is obviously opposite to your true feeling"


Does it feel good ? Does you feel alive ? 
Fled.
you sucked your pain away, you flushed your dream away, 
it's your warfare, Oh where it goes ...


Oh well, i'm gonna give you a lovely hug and tears .
I  wish you radiate yourself with a sweet environment, 
refresh, astounding beauty, a deep light of curiosity.
a lovely tour of wonderful sleep.


such a vinyl. vibrating. 


Agak sukar juga untuk mengilusikan satu suasana yang tidak pernah disentuh. bunyi instrumen klasik pasti dapat mewujudkan suasana dari gunung seribu. dari hulu akhirnya di hilir. musim berganti, situasi berbeza seperti buku baru dan esok lusa, tulisan memenuhinya. pabila dibaca, aku senyum, bilaku senyum aku terkenang dan bila terkenang aku terasa sedih sebentar.

*Daun kering akan tetap gugur juga

*Saatku berfikir, jiwaku ditemani bunyian merdu dari Breakdown Suite oleh Gainsbourg. Bunyi musik yang mampu mewujudkan rasa tanpa sepatah perkataan. Oh what a mysterious sound.

Aku ingin daki gunung yang tinggi

"Apakah aku benar punya kekuatan untuk mendalami segalanya, Ini bukan mimpi kosong yang selalu melompat-lompat bertukar rasa"

"Tegurlah aku jika aku di hadapan engkau kerana ini kenyataan" 

Apr 23, 2011

lalalalaala di sebalik kerusi ada ?

mana aku jumpa kau dulu ? 

Ada juga keindahan di bangku permainan, dan rumpun terbang menyepi melihat angin menari, dan Aku cuma ingin duduk menyaksikan peradaban zaman sambil berlagu-lagu lalalalalalalalalala. Tatkala aku tersentak, Aku terjaga dari khayalku terlihat seorang insan menyendiri sendiri mengenepikan bahawasanya kunci yang dipegangnya harus dikongsi-kongsi seperti laksamana berbakti kepada kota. Berjiwa kental, merempuh tangisan marah.

Ingin dia nafikan segalanya tapi bayangnya masih menghantui bagai bisikan gelap mendung menandakan hujan. Ngeri takut nangis. Mari kita menghayati gurau senda di kota mengikut opini sahabat baik yang berasal dari desa dan jangan biarkan pening sepi meloyakan anggota badanmu. malam semalam lots of love? lahirkan dirimu di atas pentasmu.

"Sampaikan apa yang selalu dicari, itulah kehidupan dan janjikan untuk hidup bukan hanya untuk hidup senang"

Scenes IV

"Bila aku memandang engkau dulu kala membuatkan aku teringat kat engkau bila aku terpandang orang yang seiras dengan kau, kecomelan masih bermain-main difikiranku, bila engkau hendak kembali semula?" Masih banyak lagi perkara yang indah aku ingin buatkan untuk engkau, dulu aku ingin, sekarang aku mahu ia terbuai mesra" 

 "Dimanakah cakerawalamu sekarang? aku di sini buntu tercari-cari, marilah tolong aku pasangkan mainan peta tampal-tampal, dan bila siap, kau akan nampak mukamu" betul x ?tipu 

Apr 22, 2011

Idola Kecomelan :)

You're so cute!
Mari kita berharap dalam sunyi, berharap dalam kegelapan ? "JANGAN" .Pasangkan lampu-lampu yang berkelipan itu. Biar saja ia meriuhkan suasana warna kehidupanmu, biar nampak comel, nampak comot sedikit biasa sahaja, kita manusia hidup beralaskan suka dan duka. Mungkin lautku tak biru lagi, tapi malamku semakin malap, dan tampak putih jika air mata jatuh ke pasir. Rasa disengat di dalam kelambu. Para pecinta alam memang akrab dengan alam, kami kuat, kami tahan semua rasa sakit kerana kami rasa sihat bila dapat bernafas seperti biasa. 

*Jangan siksa temanmu, kerana itu bukan sesuatu yang perlu kamu bayangkan.

Scenes III

"Gelombang menyonsangkan arus angin di langit yang mendung" - jangan dikau merasa sepi... kerana semua bisa terjadi dengan adanya keadilan !

Pergi mengembara

Pengembaraan solo,
musim hujan,
musim kemarau,
musim sejuk,
ketabahan turut merentasi,
jiwa tidak seharmoni dulu lagi,
aku tidak menghiraukan kamu,
tidak pasti, 
mencari penipuan di sebalik, di sebalik ?

disebalik bibir manis ciuman sakti, penyudah duka....
biar sampai ke lurah, lurah dalam tidak berduri,

*terpost edit
*bila masa aku post entry ni ?

Apr 21, 2011

Scenes II

"Kau cakap tunggu, aku akan tunggu untuk satu masa" walaupun fikiran aku melayang, menderita tentang masa silam yang sering dimanja-manja dengan mimpi.. 

 Bukan selalu ada, bukan selalu ada, ingat, bukan selalu ada. 

She's electric

Ian Brown Brilliant! *gambar hiasan 
fantastic, but me,
me ain't nobody,
who sparkling around at another variation, and
i was born to fill my unexplained life, but
if you are living your life happily,
oh please don't ruin it,
and stay there forever, stay here forever,
over the sunlight,

Oh please stop pushing me around,
and don't let me smoke your pain,
and i'll never see you crying again, and
if i sing this song on the radio,
would you make it louder?

I've been waiting to tell you,
oh everything, everything on my mind,
oh you such a beautiful butterflies,
your skin so bright,


Oh i'm electrofied! for thousand days... 

Apr 20, 2011

Scenes

"Pissed off"

Lukisan magis

Aku tidur, esok aku lupa,
Bila esok aku tidur balik, keesokkan harinya aku lupa balik,
Deriaku, aku guna dengan baik cuma ada sedikit yang sebaliknya,
Dan hari ini aku mendengar, esok semuanya hilang,
Dimanakah titik fokus sebenarnya,
Sepertinya aku sesat di dalam hutan yang tiada jalan keluarnya,
cuma, cuma ada satu titik di tengah,
tempat aku bermula, tempat aku berhenti.
Arghh, seperti terkurung di dalam kota hati,
Kota berbentuk segiempat tepat,
padat, sempit, tiada yang mendengar.


lukisan magis.

huh, mengeluh '-.-

Apr 16, 2011

You don't have to understand

Oh you there, waiting for sunset,
Oh you digging your dictionary, and
you found it, it was complicated,
Ohhh i'm fine with you ...
so, don't try it again now,
until you bow and spell it out, out now,
you laughing till now,
ohh I'm still fine with you ...

and then you never wondered how,
oh maybe,
your time practically faint,
heeding some advices, and
you merely settle it down,
and you become clown.
you still laughing....

repeating

Apr 15, 2011

Eh y r u ?



Eh,
Setelah sekian lama,
rasa diri seperti terapung di udara,
badan terasa ringan,
jiwaku seperti aman,
kenapa aku rasa pelik sekarang ?
adakah aku sudah melepasi sesuatu ?
sesuatu yang aku selalu usik dahulu..
sesuatu yang perlu disebatikan,
barulah terlepas segala rasukan kelat,
apakah yang aku perlu tahu sebenarnya, dan
jangan sesekali melintasi permandanganku ini lagi.
biarlah ia sentiasa rata. sedikit kasar. 

Apr 14, 2011

Biarkan ia seperti itu

Burung berterbangan, aku pandang,
Burung bersiulan, aku dengar,
Burung bergaul mesra, tersenyum riang,

Hari ini, aku melukis didalam kepulan asap putih, 
bunyi bising menghapuskan pandanganku, dan
keesokkan hari, aku ingin menjemput permandangan indah, 
ketawa mesra di dalam taman hiburanku,
bergaul mesra, membuang masa,
rasa tak tertinggal tak seperti hari sebelum semalam,
dan terus berlari jauh untuk keselesaan jiwa,
dulu dan sekarang pasti tak sama,
perubahan baru akan menjelma.
sekian terima kasih kerana adanya bayang.

P.S Imsonia ? hapuskan!

Apr 12, 2011

Is this it ?

Ok sorry bothering,
i feel like i'm, i'm floating on air, because
i write this,
well i need it, just for me, i think, *i'm cool
but lately, my head such a mess,
with all the sticky stuff,
come along with stressful day,
and if i have to, i like to
oh come on, calm

would you like to come ?
Meet me someday,
When there's no sun for us to be stay,
Kiss me as sour as lime,
and wait till friday,
i'll buy you some sweet just for that day.

Apr 9, 2011

It's not true

Aku mungkin telah diprogramkan,
Mungkin juga kebolehan aku untuk mempercayainya agak sukar, dan
Aku tahu aku berkebolehan untuk memilih, ataupun
Aku tak berhak memilih,
Baru aku tahu,
Aku mengikuti bukan mengamati,
mungkin juga tak menghayati,
Suatu hari nanti, mungkin aku perlu percaya semua,
tapi aku pasti aku percaya yang matahari akan terbit pada hari esok,

Masalah selalu menjadi menjadi masalah,
membuatkan aku kehilangan masa untuk memberi dan merasa, dan
bila titisan air mata ditahan,
membuatkan aku percaya,
bahawa sesetengah masalah bukan hanya masalah,
Mungkin ia perkara yang perlu difahami, dan
Aku perlu faham,
tapi kamu tahu tak memahami sesuati itu agak kompleks,
Mungkin boleh disamakan dengan perkara yang membuatkan ada rasa kusut,
jalan menyakitkan, selalu menyakitkan,
sukar bila terasa terseksa,
dan bila terseksa jalan agak lurus, dan
membuatkan aku tertumpu dengan satu perkara,
aku bukan seorang yang perlu disamakan dengan teori yang semua orang perlu percaya,
dan jangan memuji aku dengan berpandukan fakta yang agak benar,
suara majoriti bukan penyelesaian,
ini aku, dan aku tak perlu dianalisis,
yang penting aku dapat hidup,
everything isn't real when you keep complaining,
its your feeling and feel it the way you want
it's impossible to live in the other world
and you'll never get close.

P.S agak busy
P.S i try to make you see but you don't want to know.. ohhhh forever you'll be forever

Apr 8, 2011

What kind of Interview ?

Nak kena interview tak ?
Entah atau Nak.
Masih dalam pemikiran?
Freelance atau Underline ..
Tersilap.
Pilih satu saja.

P.S sebagai pencuci mata yang baru bangun tidur.

Apr 7, 2011

Apa itu gembira ?

I don't mean to alarm you.
Kita pelawa orang datang,
Salam ikhlas penyejuk hati dengki,

Cukup untuk itu, 
Satu persatu aku tempuhi,
dan jalannya sungguh baik dihiasi penawar duka,
lupa pula aku yang sebenarnya ada satu titik kegembiraan,
dan bila saja aku sampai di situ,
aku gembira sekejap, itu kepuasan aku, 

Aku mengerti kegembiraan bukan hanya sekali,
mungkin gembira kerana disayangi,
gembira kerana ada kawan,
dan gembira bercampur dengan tangisan bila terharu.

Kegembiraan pemusnah duka?
Esok aku terangkan, mungkin selepas matahari tenggelam.
kerana aku sudah puas dengan ketabahan aku,
bukan pemberi kasih tapi perjalanan hidupku,
semata-mata ingin gembira jangan silaukan mata yang memerlukan.

P.S In love with the feeling ,i know that it shows
P.S Ini bukan entri, aku anggap ia sebagai penyeri duka, pemberi semangat.*bagi aku

Apr 5, 2011

Movie Review : Man on The Moon (1999)

Man on The Moon
Ada sahaja perkara yang ingin dikongsi disini, bila saja aku buntu aku pergi tengok filem dan bila aku tengah layan filem aku rasa seperti ada sahaja perkara yang ingin aku fikirkan yang membuatkan aku bermain dengan rambut. 

Mungkin ada yang pernah melihat filem diatas, filem Man on The Moon yang dilakonkan oleh Jim Carrey ini memang menarik dan penuh dengan misteri yang buat anda rasa terus menonton. Sebenarnya filem ini berkisarkan tentang Andy yang bercita-cita ingin menjadi pelawak dan lawaknya memang sesuai ditonton umum. Kadang-kadang lawaknya amat sukar dipercayai disebabkan penonton menganggap semua lakonannya memang lawak. 

Aku ingin kongsi sedikit tentang apa yang aku dapat serap dari filem ini, aku serap satu persatu. *hahaha 
Watak yang dilakonkan oleh Jim Carrey yang banyak bermain dengan ilusi semata-mata untuk membuat orang gembira. Gelagatnya memang asli dan lawaknya lahir dari idea sendiri. *tapi mengikut skrip sebenar.

P.S selamat bergembira

Ingin melepasi satu tahap dan etc.

Inginku ke sana tapi aku masih di sini,
Debaran di sini seperti meminta pertolongan daripada orang yang tak dikenali,
Mari kita lalui,
nanti kita lalu di sana pula ok?
Jangan sampai terlupa tujuan sebenar,
Orang yang berharap masih menanti,

P.S Harapan untuk melepasi sesuatu tahap.
P.S boleh tolong aku buat GUI untuk control robot tak ?

Apr 3, 2011

Mencari tempat untuk bersembunyi ?

nampak rama-rama
Bila,
bila lagi engkau akan menunjukkan diri ?
bila lagi engkau akan merasa lebih berani ?
Adakah engkau masih tercari-cari tempat untuk bersembunyi ?
Sampai bila engkau ingin ditenggelamkan oleh jiwamu sendiri ?
Kamu sunyi, saya gembira,
perbezaannya ketara tak ?

Bunuh saja perasaan itu,
jangan menggeletar takut dalam gelap,
bila kamu sudah berani nanti,
hapuskan dan musnahkan segala tempat persembunyianmu itu,
biar tiada yang tahu asal usul jiwamu,
dan bila kamu sudah pasti,
sebarkanlah segalanya kepada mereka,
mereka seperti engkau dulu,
buatkan mereka melihat dengan lebih luas dan
menjadi rama-rama yang terbang bebas,

P.S kalau ada rasa resah, jangan dipendam, aku pun belum tahu cara yang terbaik untuk melawannya tapi yang pasti, jadilah rama-rama. lihat semua luas-luas, lihat diri sendiri dan fikirlah apa yang ada pada diri sendiri.

P.S ini aku, mungkin engkau, mungkin mereka ? yang pasti semua merasa.

Nanti kita ketemu lagi


Keriangan dahulu mengelilingi mataku,
tampak bersih, tampak bersinar,
tapi kini kelihatan seperti jauh mengembara ke tempat lain,
mengisi keperluan sebenar,
membuatkan aku letih,
yang pasti tak berkekalan,
jiwa menanggis tak kelihatan,
dan nanti kita akan ketemu lagi,
bila sudah habis semuanya, aku balik,
BAZINGA!!!

P.S What's that selling you, you sell your